Fraudetraining Wmo

Fraudetraining voor Wmo-consulenten van uw gemeente

Fraude herkennen, niet-pluisgevoelens onderbouwen en gespreksvaardigheid trainen.

Correct indiceren van een pgb begint bij een fraudetraining van de ToetsPraktijk.

Hoogwaardige fraudepreventie bij gemeenten binnen de Wmo is van groot belang voor de houdbaarheid van ons unieke zorgstelsel. Fraude met pgb’s ondergraaft tenslotte het draagvlak op korte termijn en de kwaliteit op lange termijn van het systeem. Wmo-consulenten van gemeenten zijn vooral bezig met het belang van cliënt en zien fraudesignalen geregeld over het hoofd. Of ze weten niet precies hoe ze hun niet-pluisgevoelens moeten onderbouwen. Terwijl het herkennen en onderbouwen van fraudesignalen van groot belang is voor gemeenten en ons zorgstelstel.

De ToetsPraktijk heeft in de afgelopen jaren meer dan 40.000 huisbezoeken afgelegd voor gemeenten, zorgverzekeraars en zorgkantoren. Niet alleen het opsporen van fraude, maar ook onrechtmatigheid en ondoelmatigheid van geleverde zorg staat op het netvlies van onze huisbezoekers. De opgedane kennis en expertise deelt de ToetsPraktijk in de vorm van fraudetraining.

Vraag de brochure aan:

 Ik ga akkoord met het ontvangen van informatie en nieuwsberichten van de ToetsPraktijk.

 

Afdelingshoofd  Wmo van de gemeente Rotterdam Danielle van Seventer: “Ik geloof heilig dat de fraudetraining van de ToetsPraktijk onze medewerkers ontzettend veel heeft geleerd. Het zijn niet voor niets pgb-specialisten geworden in onze gemeente.”

Deelnemers kunnen na afloop van de fraudetraining:

  • fraudesignalen beter herkennen;
  • niet pluis-gevoelens onderbouwen;
  • een pgb-aanvraag onderbouwd afwijzen wanneer nodig;
  • gespreksvaardigheden toepassen om bovenstaande zaken in het gesprek duidelijk te maken.

Voor wie is de fraudetraining bedoeld?

De training is bedoeld voor iedereen binnen uw gemeente die werkt binnen de Wmo. De Wmo-consulenten, de medewerkers van de wijkteams, de beleidsmakers of afdelingshoofden binnen de Wmo. De ToetsPraktijk levert maatwerk per gemeente omdat iedere gemeente zijn eigen accenten en werkwijzen kent.

Cursist: “Door de training weet ik beter hoe en wanneer ik moet doorvragen tijdens een gesprek met een cliënt. Dat vond ik in het verleden het moeilijkste. ”

Meer weten?

Wilt u meer zicht krijgen hoe de fraudetraining in zijn werk gaat? Lees dan onze artikelenreeks of download hieronder onze brochure voor meer informatie over onze training. Wilt u een offerte aanvragen voor uw gemeente? Neem dan hier contact.

Vraag de brochure aan:

 Ik ga akkoord met het ontvangen van informatie en nieuwsberichten van de ToetsPraktijk.

Close